Aug 24, 2011

Suomi - Finland
Efter priden och allt festande så åkte jag till Finland för lite rehab. Nja, inte så mycket rehab kanske. Jag gick på min äldsta brors plastdotters konfirmationsfest. Det var en ganska så stel och frostig tillställning då min bror och hans fru håller på att skilja sig. Ingen vare sig blödde eller dog så jag måste nog säga att festen var lyckad. Jag tillbringade några dagar hos min bror i Åbo innan jag åkte ut till min pappas lantställe.


Det är några år sedan jag sist var på landet. Det mesta var sig likt. Stugan ser ut precis som jag minns den.


Jag blev lite beklämd över att se hur övervuxen trädgården blivit sedan jag var där senast. Min far håller på att bli gammal. Trots det är utsikten fin och den gamla strandstugan står fortfarande kvar. Hur som helst så var det vackert och rofyllt. Jag tillbringa ett skönt dygn med att inte göra någonting alls förutom att grilla och basta innan jag tog flyget tillbaka till Stockholm.

No comments: