Nov 30, 2011

1000 nyanser av grått
Jag passade på att ta lite semester över Thanksgiving och besökte Sverige eller snarare landet med dom 1000 nyanserna av grått. Det blev några dagar i Stockholm hos Herr K innan jag åkte och hälsade på min mor. Efter några dagar hos min mor så åkte jag ned till Herr Ks hemtrakter i Skåne och mötte upp med Herr K. Vi hade Helsingborg som hemmabas under helgen. Det blev dock en tur till Malmö efter att stormen Berit strandat oss på Sturups flygplats. Vi tog oss tillbaka till Stockholm ett dygn försenade. Dagen efter så var det dags för mig att åka tillbaka till New York. Här kommer några bilder från skånedelen av resan.


Jag hade en nära solen upplevelse på väg till Helsingborg.


En romantisk kväll i Helsingborg med Herr K och Wordfeud.

Höganäs kyrka med Herr K skyndandes framåt.


Syndiga Mölle by the sea. Fast ganska så folktomt då det inte direkt var badsäsong.


Det är inte bara sandstränder i Skåne. Det finns höga klippor också, Kullaberg.


Hela havet stormade tack vare den hårda blåsten.


En lyxig gård i Arild.


Arild har söta små stugor också.


Vi tog en öl på Utposten, Helsingborgs motsvarighet till Woodys.


Grand Hotel var vackert upplyst.


En vacker retro neonskylt.

No comments: