Nov 9, 2011

Run Forrest Run!
I söndags så gick ING New York Marathon av stapeln. Det här året så sprang jag inte utan jag stog bara och hejade på alla andra som sprang. Jag mötte upp M och J i Ms gamla hood, Clinton Hill i Brooklyn.

M är tysk och J är brasse så dom hejade på sina respektive landsmän och landsmanninor. Själv så hejade jag då på alla svenskar som sprang. Jag hade inte en flagga som mina kompisar utan en skylt med en målad svensk flagga. Man tager vad man haver.


Här är några av dom mer proffsiga löparna. Själva ledarklungan sprang förbi så fort att jag inte lyckades ens fota dem.

Efter att ha hejat på marathonlöpare i några timmar så var det dags för brunch. Vi brunchade på Ms favorit latinamerikanska restaurang i Clinton Hill, Luz. Där hände någonting som var nästan en bellmanhistoria. En svensk, en tysk och en brasilianare äter brunch i en latinamerikansk restaurang i Brooklyn.... Vad som hände var att våran servitris såg min sverigeflagga och frågade om jag var svensk. Jag svarde att jag var svensk. Hon sade då glatt att hon var också svensk. Vad är chansen för detta?

No comments: