Nov 14, 2011

Helgpyssel
De senaste två helgerna har jag lekt händig. Min trädgårdsdörr har i flera år behövt målas om. Det här året så blev det av. Det tog några timmar att skrapa bort den billiga och dåliga röda färg som flagnat.

Så här såg dörren ut när den var färdigskrapad. Inget vidare snygg.


Jag är inte så bra på precisionsmålning så det gäller att tejpa ordentligt.


Så här ser dörren ut efter första lagret med färg. Tyvärr så lyser bottenfärgen igenom. Det blev till att måla ett lager till.


Ett otal timmars jobb och två lager färg senare så är dörren så här fin. Jag väntar med att måla fönstergallret tills på våren. Det får vara någon måtta med pyssligheten.

2 comments:

cecilia said...

hejje, jag hittade din blogg och ser att du bor i NY :) jag ska flytta dit om 2 veckor ! :) kram cecilia

DOA said...

Hej!
Vad kul att det kommer lite mer svenskar till New York.