Jan 26, 2012

Mindre roliga besked
Idag så fick jag ett brev från min sjukförsäkring. Dom tycker att jag skall betala 5000 dollar för den "Balloon Sinusplasty" jag gjorde förra året för att bota mina kroniska bihåleinflammationer. Tydligen så blev dom inte informerade på rätt sätt av min läkare och därför så måste jag betala en del av vårdkostnaden. Jag är väl inte direkt superglad över detta för 5000 dollar är mycket pengar. Dock inte lika mycket pengar som 16.800 dollar, vilket var kostnaden för hela proceduren. Nu måste jag kontakta min läkare och se om han kan styra upp detta. Troligtvis är det något som blivit fel. Det är inte första gången som sjukförsäkringsbolaget velat få mig att betala på felaktiga grunden. Om inte min läkare lyckas styra upp detta så blir det ett rätt trist 2012 för mig. Ugh! Ständigt denna byråkrati!

3 comments:

Håkan Steenberg said...

Usch - det är ju otroligt trist. Och 5000 dollar är som sagt väldigt mycket pengar.

DOA said...

Jo, det var inget kul besked. Nu tror jag i och för sig att det har blivit fel någonstans. Jag skall kontakta min läkare och se om han kan rätta till det för jag skall verkligen inte betala detta.

Erik said...

Hoppas det löser sig!!!