Feb 6, 2012

Money on my mind
Den senaste tiden har jag varit lite stressad över min ekonomi. Jag fick en saftig räkning från mitt sjukförsäkringsbolag. Jag kontaktade min läkare för att se om han kunde göra någonting åt räkningen. Mot slutet av förra veckan så hörde han av sig och meddelade att läkarmottagningens faktura-avdelning fått min räkning att försvinna.


Abrakadabra! Ingen mer hemsk räkning.

I helgen så åkte jag till Park Slope i Brooklyn för att träffa min revisor och deklarera. Min revisor knappade in en massa siffror i datorn och vips så fick jag en trevlig skatteåterbäring. Livet kändes plötsligt lika soligt som vädret var.


Park Slope har en massa fina Brownstones. Dessa känns nästan som om de kunde vara någonstans i London.

6 comments:

Anonymous said...

ooops! googlade på svens i new york blogg, och vips kom din blogg fram! min dröm är att en gång bo i new york så jag kommer absolut fortsätta läsa din blogg, för den inspirerar mig ännu mer :)

DOA said...

Tackar för komplimangen. Min blogg är mest vardagsliv.

Håkan Steenberg said...

Wow - det är ju jättemycket. Nu hoppas jag att vi får se mycket mer av dig här i Stockholm!

DOA said...

Jo, det mesta av min skatteåterbäring går till reskontot. :-D

Pinglan said...

Lovely!Sådant kan man aldrig få för mycket av :-D

Anonymous said...

Grattis!

Doa, jag försöker få tag på dig privat, kan du möjligen kontakta mig via Livsvinst med din mailadress?

Har en fråga :-)

Kram
Joanna

www.livsvinst.se