Sep 9, 2012

Fashion week
Det är fashion week i New York just nu. En intressant trend är att designers har börjat röra sig från tälten i Lincoln Center ner hit till Chelsea och Meat Packing. Jag sprang förbi tre modevisningar idag när jag sprang ut till Hudson. Jag hoppas verkligen inte den här trenden håller i sig. Då kommer det bli outhärdligt att bo här två veckor om året. Hur som helst så har jag gjort mitt för modeindustrin tidigare i veckan då jag gick på Barneys Warehouse Sale och shoppade loss.

Fick med mig en brun påse därifrån. 



Jag köpte tre skjortor som tidigare kostat 1500 kr styck för ynka 360 kronor styck. Det blev en vit, en ljusblå och en rosalila. Det enda som var jobbigt var att jag fick stå i kö i säkert en timme för att betala för skjortorna. Så är det när man går sista dagen på rean då det är halva reapriset på allt, dvs halva halva  ursprungspriset.

No comments: