Sep 26, 2012

Sista natten med grillen?
I lördags var det varmt i New York trots att det är höst. Kvällen var härligt ljummen och mina grannar var borta så jag hade hela trädgården för mig själv. Jag passade på att grilla en stor stek och njuta av en flaska rose i mörkret. Jag hann precis grilla klart innan en kallfront kom in med åska och ösregn. Då kändes det verkligen att nu är sommaren obönhörligt slut.


Inget är så mysigt som rose och ljus i sommarnatten. 


Jag lyckades klura ut hur trädgårdsbelysningen fungerar. Den japanska lönnen stod verkligen ut tack vare strålkastarljuset.


Här är slutresultatet av grillningen. En härligt god bit av prefekt grillat kött. Det är är faktiskt bara en tredjedel av steken. Jag sparade resten till dagen efter.

2 comments:

Håkan Steenberg said...

Det låter som en mysig sista kväll innan den riktiga hösten och vintern kommer.

DOA said...

Ja, det var trevligt. Nu regnar det som sjutton här. Det känns verkligen som höst.