Mar 10, 2013

En helt vanlig söndag
Jag började dagen med en 6.4 km lång löpning längs med Hudson för att botgöra gårdagens Blue Moons på XES. Solen sken och det kändes vårlikt ända tills jag kom till floden. Det var en kall havsvind som blåste. Jag var glad att jag hade långärmade löparkläder. Jag såg nåra killar som sprang i shorts och kortärmat. Dom såg inte direkt lyckliga ut.


Le som en fotomodell, eller inte. Det var rätt kallt ute och jag tror jag var lite för fokuserad på att ta bilden för att le.


Resten av dagen gick åt att fixa min deklaration. Jag åkte ut till Park Slope i Brooklyn där min revisor har sitt kontor. Jag var dock chockad över hur tomt konterat var. Jag var den enda kunden där. Tydligen är söndagen den bästa dagen att deklarera.


Hallå! Vart är alla? Skönt att vara där helt själv. Hela deklarationsprocessen tog bara 30 minuter och resulterade i en trevlig skatteåterbäring. Jag åkte tillbaka till Manhattan glad i hågen.

2 comments:

Pinglan said...

Återbäring är aldrig fel!

DOA said...

Nej, du har så rätt så. Mama needs new shoes!