Mar 25, 2013

Steamy in the steam room...
Jag gick på mitt sedvanliga spinningpass under lunchen idag. Den här gången så behövde jag inte stressa tillbaka till jobbet efter passet då båda mina chefer är borta den här veckan. När katten är borta dansar mössen in i ångbastun. Det har varit uschligt vinterväder idag med snöblandat regn och min hy har krånglat så jag tänkte att lite värme och ånga kan inte skada.

Jag satte mig i en alkov som är precis till vänster om ingången till ångbastun. Det är ett mörkt hörn och man sitter verkligen i skymundan. Där satt jag i godan ro, när jag plötsligt hörde någonting som lät bekant. Till en början så ignorerade jag ljudet och skyllde på min något snuskiga fantasi. Folk kom och gick in i ångbastun, det kunde väl inte vara så... Jorå, vad fick jag se när jag steg upp och skulle gå ut ur ångbastun om inte ett par rejäla stånd. Det var VISST en runksession på gång i ångbastun. Och jag som trodde jag gått med i ett FIIINT gym. Det är tydligen under lunchtid som det roliga händer i ångbastun och det är absolut inget fel på min hörsel eller snuskiga fantasi.

5 comments:

Håkan Steenberg said...

Det låter som ångbastun på Sats Zenit i Stockholm. Det var som ett dark-room i flera år, och en del som gick till Sats Zenit gick inte ens ut i gymmet och tränade alls - de gick direkt till bastun. Till slut fick Sats in så många klagomål att de stängde ångbastun.

DOA said...

Jag har använt ångbastun på gymmet ett bra tag på Astor place och aldrig stött på fenomenet förut. Jag får helt enkelt fortsätta min undersökande journalistik och se om det finns ett mönster.

Pinglan said...

Råkade du inte ut för detta på något annat gym också har jag för mig? Vad är det med ångbastu, gym och karlar??

DOA said...

Jo, det hände på mitt gamla gym också. Jag förstår inte heller vad det är med karlar och ångbastu.

Tatiana said...

Meeeh.. och en sådan blyg viol som du är :)