Mar 21, 2013

Tandläkarskräck eller höjdskräck?
Varför inte både och? Min nya tandläkare huserar på 69 våningen i Chrysler skrapan. Det krävs två hissar för att ta sig upp till tandläkarmottagningen bara tre våningar från toppen av spiran. Dessutom så är en del av tandläkarstolarna minst sagt strategiskt placerade. Tur att jag inte är höjdrädd.

Jag var hos min tandläkare för att laga två små hål. Tyvärr så visade sig dessa hål ha stora likheter med romerska kalkstensbrott. Hålen var små på ytan, men under ytan så fanns ett jättehålrum. Det är inte ofta man hör en tandläkare säga wow. Min stackars tandläkare fick hålla på och borra och borra i vad som kändes en evighet. Nu är dock hålen lagade. Här följer en liten fotbomb.


Hissarna i Chrysler är orginal art deco. Jag vill ha plafonden. Någon som har en skruvmejsel?



Jag vill ha intarsiapaneler i hela min lägenhet. Det vore superlyxigt. Fast vid närmare eftertanke så skulle det nog bli aningens mörkt. Det är dock väldans snyggt i hissen.


Tandläkarlobbyn har triangelformat fönster. Lite läskigt att stå nära fönstret för den går ganska så lågt ned.


Det känns lite som i en bondfilm att ligga i tandläkarstolen. Man har hela New York för sina fötter och trycker man på fel knapp så åker man ut genom fönstret. Nej, det är inte sant, men det känns lite så.



Utsikten är dock fantastisk!

3 comments:

Pinglan said...

shittans, det var annat än tandläkarna på Vretgränd!

DOA said...

Jo, det är liksom så New York att ha sin tandläkare i toppen på Chrysler.

Tatiana said...

Åhhh, vilken hiss ! Möcke snyggare än på Sibyllegatan :)