Apr 28, 2008

1:59:57
Det är tiden det tog mig att springa en halvmarathon i Louisville i Kentucky i lördags. Själva loppet började tidigt på morgonen. Startskottet gick vid halv åtta i ett kyligt och duggregnigt Louisville. Dock så slutade det regna och det blev varmare allt medans loppet pågick. Själva loppet gick genom victorianska villaområden med blommande träd, genom naturparker och avslutades i downtown Louisville. En av överraskningarna var att loppet gick genom Churchill Downs som är själva kapplöpningsbanan där Kentucky Derby hålls. När jag sprang igenom så höll jockeyna på att värma upp hästarna för dagens lopp.

Min kropp höll ihop under hela loppet även om det mot slutet gjorde rätt ont i benen. Det kändes dock väldigt skönt att komma i mål och att ha klarat av en halvmara. Efter loppet så gick jag och R och käkade på Sue's Paradise Cafe, vilket är en väldigt cool och kitschig restaurang. Maten gick inte av för hackor heller. Jag åt en Bourbon Ball French Toast dvs fattiga riddare med bourbon-chokladsås, jordgubbar och vispad grädde. Det var den ultimata kaloriåterhämtningen efter loppet.

No comments: