Apr 30, 2008

Oh no they didn't!
Svenska Dagbladet har ibland lite märkliga New York tips. Jag brukar dock inte bry mig om dessa så länge Svenskan inte tipsar om mina ställen. Ärligt talat så tror jag inte de flesta av SvDs läsare är intresserade av barer med bästa open bar (gratis sprit) och raggningspotential.

Nu lyckades de dock komma ruggigt nära i en guide till lunchställen. De flesta av lunchställena var restauranger som är turistiga eller som jag aldrig hört talas om. Allvarligt talat, vem orkar ge sig ut till Astoria i Queens för att äta lunch.

Två av ställena var dock ställen jag går till som FIKA, det enda svenska fiket i New York samt VYNL. VYNL är min favoritrestaurang med kitschig inredning och billig och god mat. Nu var det dock så att guiden i Svenskan gav adressen till en av restaurangerna som ligger på Upper East Side. Dit har jag aldrig varit. De finns andra filialer närmare mig. Jag tänker dock inte berätta var. Jag vill ju inte ha dessa ställen nedlusade med svenska turister.

No comments: