Apr 21, 2008

Marathonshopping
I lördags agerade jag packåsna åt min fd kollega L som var på besök i New York från Sverige. Vi har inte setts på 6 år, men allt var sig likt. Förutom två barn från hennes sida och att jag numera officiellt kommit ut. Vi tillbringade en intensiv dag med att shoppa från tio på morgonen till klockan sju på kvällen utan att stöta på Il Papa (påven) som var i New York över helgen. Jag lyckades dock undvika att spendera en massa pengar då jag försöker spara till min semester. Sverige är ju numera ett dyrland för oss som får betalt i dollar. Jag var dock glad att hjälpa till med att bära alla kassar. Många blev det.

Jag insisterade på en rejäl brunch för att vila våra trötta fötter. Att bruncha är en kulturinstitution här i New York. Jag drog med L till Essex på Essex Street i Lower East Side. Maten där är billig och god och man får gratis mimosa med maten. (Big time bonus!) Dock fick vi vänta rätt länge på bord då restaurangen är populär hos New York hipsterungdomar. Lyckligtvis fanns det sittplats vid baren och vi satt där och pimplade mimosas tills vi fick bord. När vi väl fick bord så var vi redan lite runda under fötterna. Tur att vi fick lite mat i oss så att vi inte var helt kalas när vi gick ut ur restaurangen.

Jag var helt slut i fötterna när jag kom hem efter att ha sagt hej då till L. Jag tillbringade resten av kvällen med att slappa framför TVn. Boring, men jag orkade bara inte gå ut.

No comments: