Apr 17, 2008

Charity function
I måndags var jag på någonting väldigt amerikanskt nämligen en "charity function" dvs en välgörenhetsevenemang. Den här tillställningen var för New York Gay Mens Chorus på Warwick Hotel. Evenemanget började med en "silent auction" med gratis bar. Då jag inte direkt är rik så lade jag bara ett bud på en barnota på Posh.

Efter den tysta auktionen så var det dags för riktig auktion och underhållning. Någon ropade in en möjlighet att dirigera kören i några nummer i Carnegie hall för 7500 dollar. En advokat jag känner som också hedrades med en utmärkelse donerade 10.000 dollar utan att blinka. Totalt så samlades det in 68.000 dollar under kvällen. Underhållningen bestod av musikalartister. En av artisterna har som merit att hon är den som sjunger ledmotivet till TV-serien Nanny. Hon var faktiskt lite lik Fran Drescher, skådespelerskan som spelar nanny.

Sist men inte minst så lade jag faktist det vinnande budet på barnotan. Den kommer nog komma till användning i framtiden.

No comments: