Jun 30, 2008

Happy Pride!
Det var vad folk önskade varandra igår. Tja, i alla fall vi gays önskade varandra happy pride. Dagen började så fint med sol och pressande värme. Senare mot eftermiddagen kom åskan in och dränkte paraden. Fast folk festade på ändå. Mot kvällen var det fint igen. Jag bifogar lite bilder från paraden som min kompis E tagit.

Så här hysteriskt glad ser jag alltså ut innan paraden.


Candis Cayne från TV-serien Dirty Sexy Money hade äran att vara Grand Marshal.


Politikerna var ute och promenerade. Christine Quinn är New York stadsfullmäktiges taleskvinna.


När det ösregnar är det praktiskt att bara ha på sig badbyxor.


Traditionsenligt så begav vi oss sedan till Cowgirl Hall of Fame efter paraden för att dricka lite frozen margaritas bland alla partysugna lesbianer. Jag stötte faktiskt av en slump på mina svenska kompisar C och R som varit där och partat. Senare på kvällen så skulle vi gå in på Hiro, men kön var enorm och de hade minsann dagen till ära bestämt sig för klädkoder. Flipflops, shorts och linnen var förbjudna. Då jag var i shorts så kände jag bara näe. Det var alldeles för hypat och löjligt för mig att gå hem och byta bara för att köa in på ett ställe som vanligtvis inte har några som helst pretentioner. E ville dock se stället så han stannade kvar med sina nyvunna vänner som han hittat i kön. Han kom faktiskt in med shorts efter en oändligt lång väntan. M och jag drog istället till East Village där vi hamnade på ett packat The Cock. Det var nakna go go pojkar och raggningen var på högform. Jag träffade en kille från Honduras som ville släpa med mig hem, men jag kände inte för att gå hem med honom. Istället så avslutade M och jag kvällen på Venus Diner i Chelsea med en fylleburgare. Jag kallar stället lite elakt för looser's lounge då det är där man hamnar sent på kvällen efter att ha varit ute och festat och inte hittat någon att gå hem med.

No comments: