Jun 6, 2008

New York kultur
Bor man i New York tillräckligt länge så råkar man förr eller senare ut för någonting som heter fund raising. Jag var på ett sådant evenemang idag efter jobbet. En kompis till mig stöder en lesbisk advokat som försöker bli "counsil woman" vilket är ungefär som ledamot i stadsfullmäktige här i New York. I ett svagt ögonblick så lovade jag att dyka upp hemma hos honom. Problemet var bara att hemma hos honom var i Astoria i Queens. Jag gick vilse i Astoria. Min kompis bor på 29e gatan i Astoria. Astoria är inte logiskt. Det finns typ 3 gator som är skyltade som 29e gatan.  Efter ett par telefonsamtal så hittade jag tillslut till min kompis. Väl där så betalade jag till valkampanjen och minglade jag runt och drack några glas samt mumsade på snittar tills klockan var alldeles för mycket. 

No comments: