Jan 11, 2011

Gammal och möglig?
Igår så ringde min läkare och meddelade att han fått odlingsresultat från de nagelprov jag lämnat strax innan nyår. Jag har sedan länge haft problem med min ena lilltånagel, som jag tror har varit svampangripen. Jag passade på att lämna nagelprov för odling när jag hade min årskontroll för att dom skulle kontrollera att jag var infekterad innan dom kunde skriva ut medicin.

Jag hade inte väntat mig att läkaren skulle ringa tillbaka med provsvaren så snabbt då han sade att det tog minst en månad att få resultat. Tydligen var det ingen som talat om det för svampen eller möglet. Han sade att labbet hade sett mögelaktig växt i provet redan efter mindre än två veckor. Jag försökte pressa honom på om det var svamp eller mögel, men fick inget klart svar. Tydligen räckte det med lite mögel för att jag skall få medicin utskriven.

Jag vet inte hur odlingsprovet såg ut, men jag hoppas att det inte var fullt så läskigt som denna bild.

No comments: