Jan 25, 2011

Olugn kväll
Om min lördagskväll var lugn och tråkig så blev min söndagskväll allt annat än det. Det hela började med brunch på VYNL med P och M. Det blev en milkshakesstor frozen rasberry margarita till hamburgaren och sedan en till som efterrätt. Efter brunchen så gick jag och M hem till mig och delade en flaska bubbel. P gick hem för att förbereda middagen åt oss. Jag tyckte det var en utmärkt arbetsfördelning. Han lagade en jättegod lasagne på svamp och kastanjer. Det blev en drink före maten och vin till middagen. Efter middagen så träffade jag min tyska kompis M (en annan M) på Woodys. Vi skulle bara ta en drink då klockan var ganska så mycket, men det slutade med att vi stängde baren. Bartendern hade tråkigt så han fixade massa gratisshots åt oss. Huvvaligen vad jag var seg och bakis på måndagen efter att ha varit igång i tolv timmar.

Jag hade precis blivit människa igår måndag när det var dags att träffa tyska M efter jobbet på g lounge för en fördrink. När alla var samlade så gick vi över till Gascogne, en fransk restaurang och åt middag. Kvällen avslutades i sedvanlig ordning med att vi hamnade på Woodys. Bartendern hade haft en lugn kväll och var av någon anledning småfull. Vi känner henne och hon blev helvild och glad att se oss. Gissa om det blev shots och drinkar igen! Den här gången tog jag det lite lungt och kom hem i god tid. Det är inte så bra att vara bakis på jobbet två dagar i rad.

Ikväll blir det ytterligare en middag, men denna gången på Pio Pio, en peruansk restaurang i Hell's Kitchen. Tyska M firar sin födelsedag i dagarna två. Efterpartyt kommer att hållas på Posh, en av mina favoritbarer i Hells Kitchen. Jag kommer dock att ta det väldigt lungt ikväll. Jag har ett möte med japanska affärsmän på onsdagsförmiddagen klockan halv tio. Jag kan inte dyka upp bakis och spritdoftande då.

No comments: