Jan 13, 2011

Sjukvårdsbyråkrati
Jag har ju gått och blivit gammal och möglig på sistone. Det är inte mycket jag kan göra åt gammal men jag kan åtminstone fixa mögliga biten. Jag fick ett recept från min läkare på en medicin som tar hand om nagelsvampen. Jag hämtade ut receptet i tisdags och lämnade in det på mitt pharmacy. Jag orkade inte vänta på det just då utan tänkte hämta ut det på onsdagskvällen efter jobbet.

Fick stå och vänta ett bra tag innan jag kom fram till kassan på onsdagskvällen och bad om att få min medicin. Tji fick jag! Det var inte klart. Tydligen så måste medicinen godkännas av mitt sjukförsäkringsbolag eller något. Surt, jag hade ju genomgått testning och odling av prover för att få medicinen godkänd. Nu var det tydligen inte så utan jag får vänta i kanske 72 timmar innan jag får ut medicinen. Aja, jag får väl gå dit och fråga igen på fredag. Tur att det bara rör sig om lite möggel och inget livshotande.

No comments: