Jan 29, 2011

Min sköna tvättomat
Idag så upptäckte jag att min tvättomat har stängt för renovering och kommer att vara stängd i två veckor. Jag fick surt gå vidare med min tunga IKEA-kasse fylld med smutstvätt till en laundromat ytterligare två kvarter längre bort.

Under min promenad i snöslasket kom på att tänka på hur lite saker och ting har förändrats i mitt liv. Här är jag i New York och det är lördagkväll. Vad gör jag? Jo, jag tvättar för det är knappt några som tvättar på en lördagskväll efter klockan sju. Jag fick en flashback till det glada 90-talet då jag var student i Uppsala och bodde i Flogsta, ett studentghetto. Det fanns alldeles för få tvättmaskiner i tvättstugan för antalet studenter i studentboendet. Tvättmaskiner var hett eftertraktade. Jag brukade offra mina lördagsmorgnar och gå upp innan klockan sju för att tvätta. Snabbspola framåt 20 år och jag gör fortfarande samma sak. Det enda som har ändrats är klockslaget.

No comments: