Oct 6, 2012

En helt vanlig torsdagskväll i New York
En kollega fyllde år så vi firade henne med lite after work at La Biblioteca som är en tequila bar med massor av olika sorters tequila.

Stället ligger i källaren av en restaurang som heter Zengo och var mörkt som bara den. Bra för gamla ruiner som mig. Baren är dock bra och hade en snygg bartender som tyvärr inte syns så bra på bilden.


Mitt i alltihopa ringde min kompis M och undrade om jag ville gå på en konsert. Han hade fått gratisbiljetter till en konsert på City Winery. "Who knew they have table service in the mosh pit!" Jag insåg att jag har kommit upp i den åldern då jag föredrar att sitta ned under konserter istället för att hoppa upp och ned.


Vi såg bandet Six Pence None the Richer. Dom gjorde ledmotivet till Dawson's Creek, låten Kiss Me, om du undrar vilka dom är. Hur som helst så verkar bandet ha ett ganska så stort lesbiskt följe av publiken att döma.

Det som började med bara några drinkar efter jobbet slutade med att jag kom hem vid midnatt. Tur att det var fredag nästa dag. Jag erkänner glatt att det blev en väldigt lugn hemmakväll på fredagen.

No comments: