Oct 23, 2012

Road trip
Det har varit några tunga dagar de senaste dagarna. Jag har gått och fått kontorssjukan dvs den luftvägsinfektion som har gått runt på mitt kontor de senaste veckorna. Trots att jag var förkyld så följde jag med på årets Maizilla & Dorney Park road trip. Jag och mina polare firade in hösten med att gå vilse i en labyrint i ett majsfält och bli skrämda av spöken i en nöjespark.


Grannarna var ute tidigt på morgonen när vi samlades hos M och J för att åka till Pennsylvania.


En del av mina reskamrater var trötta efter gårdagens festande. 


Vi stannade till för brunch på Cracker Barrel. Good old home cooking!


Fast med 50 minuters väntetid för ett bord. Jisses, det är ju som i New York här mitt ute på vischan. Fast dom hade mysiga gungstolar att gunga i medans vi väntade. 


Efter brunchen bar det iväg till majsfältslabyrinten. Där fanns förutom labyrinten även pumpor till salu. Den här var riktigt läbbig. Jag löste i sedvanlig ordning labyrinten sämst av alla. Hej, dåligt lokalsinne. 


Efter labyrinten så bar det iväg till Dorney Park och Haunt V.


Fast först skulle grabbarna åka lite attraktioner. Jag skippade den här.



Och den här också...


När mörkret föll så var det dags för en nyttig middag, cheese steak. Jag hade ingen aning om att smältost kom i pumpflaska. 

Resten av kvällen gick åt till att bli skrämd i spökhus och labyrinter där det var förbjudet att fota. Det fanns inte så mycket tid att fota heller när man blev jagad av monster och spöken. Vi åkte inte från nöjesfältet förrens vid elva på kvällen och kom inte hem förrens vid ett på natten. Det var en kul dag om än lång. 

2 comments:

Håkan Steenberg said...

Krya på dig vännen!

DOA said...

Tack! Det går framåt sakta men säkert.