Apr 30, 2013

På äventyr i Louisville
Jag har tillbringat en långhelg i Louisville och i princip inte gjort mycket förutom sprungit en halvmara och umgåtts med min vän R och hennes dotter.


Väl ute i suburben så väntade en välkomnande syn. Heja Sverige!


I fredags så besökte vi konferenscentrumet och fixade mitt racenummer. Det var massor av folk där som vanligt.


Det blev lite kolhydratladdning efter att ha fixat racenumret. Papalinos pizzeria.


Loppet i lördags gick bra.  Mer om loppet kommer senare när jag får bilder från min kompis R. Det hade utlovats regnskurar, men dom höll sig borta ända tills på kvällen. På eftermiddagen gjorde jag någonting helt annat. Det var födelsedagskalas med pirattema. Rs dotter var bjuden på festen och jag följde med för att kolla hur fyraåringar röjer. Festen var i en park och det blev till att springa där med då det gick en bäck genom parken. Kanske inte det bästa när man har en bunt glada fyraåringar höga på socker. Turligt nog så trillade ingen i.


Lördagen avslutades med lite vuxentid. Jag och R lämnade dottern hos mormor med motiveringen att vi skulle på "möte". Mötet bestod av middag på Wiltshire on Market. Martinitajm!



Vi var i Nulu som är det hippaste och trendigaste området i Louisville. Det kändes lite som Williamsburg i New York. Ute sänkte sig skymningen och Herren tittade strängt på oss medan vi syndade med mat och dryck. Hej kyrkan!

No comments: