Apr 10, 2013

Snabb sightseeing i DC
Jag tog en löparrunda i Washington på torsdagen efter att konferensen slutat för dagen. Jag hade hoppats på varmt och vackert väder när jag sprang runt alla monumenten på the National Mall. Tyvärr så blev det inte så. Det var grådassigt, kyligt och ganska så blåsigt. Inte idealiskt för turistande, men helt okej för löpning.


Jag började med att springa från mitt hotell till Capitol. Det blev lite fåniga turistkort där.



Därefter blev det löpningen till Washingtonmonumentet. Obelisken är under reparation för sprickor den fick i en jordbävning 2011.



 
Lincolnmonumentet ligger längst bort från Capitol och det var den naturliga rundningskonen för mig. Här ytterligare ett fånigt självporträtt från baksidan.



 
Här är framsidan där alla turister är. Lincoln sitter och ruvar inne i mörkret. 



 
Fast Lincoln har en fin utsikt över den stora dammen och horder med tonårsslynglar som turistade.  



Jag sprang även förbi Vita Huset. Nja, förbi och förbi, Vita Huset är där lååångt borta bland träden. Jag var för trött för att springa upp dit. Det tog över en timme att springa runt till alla dom andra monumenten. Gissa om sushin smakade gott efteråt.

2 comments:

Pinglan said...

Perfekt löprunda ju :-D

DOA said...

Jag gillade konceptet kombinerad löprunda och turistande.