May 8, 2008

Aaaaldrig mera alkohol...
Jag var på ett välgörenhetsevent i måndags kväll. Det var Lambda Legal Awards Dinner. Jag var bjuden på middagen av en advokat som vi anlitar via jobbet. Det var egentligen en mutmiddag även om jag hoppas att jag blev bjuden i egenskap av god middagskonversatör. Själva middagen hölls på pier 60 som är en festlokal i Chelsea Piers-komplexet.

Det var lite märkligt att gå in i vad som var en kombination av hangar/parkeringsgarage för att komma till festlokalen som låg längst ut på piren. (Röd matta minsann!) Från lokalen hade man en fin utsikt över Hudson River och New Jersey. Själva middagen var trevlig och maten var helt ok. Det enda som inte var bra var att vinglasen fylldes på som bara sjutton. Jag fick i mig alldeles för mycket vin. Turligt nog så kickade värsta fyllan in först på vägen hem efter att jag lämnat den tomma festlokalen. Advokater är inte några festprissar. De flesta drog hem redan efter middagen. Hur som helst så var jag var rejält ostadig medans jag staplade hem i Chelsea med mina tre goodie bags i händerna. Det fanns ett överskott på goodie bags när jag kom ut från lokalen och personalen bad mig faktiskt att ta flera. Fast vad skall jag med tre picknickfiltar till....

Tisdagen var däremot ett rent helvete på grund av allt vin. Jag förstår fortfarande inte hur jag orkade igenom arbetsdagen. Jag mådde minst sagt riktigt illa större delen av dagen. Jag lovade mig själv att ta det lungt med alkoholen åtminstone under veckodagar.

No comments: