May 22, 2008

Världen är bra liten
Jag sprang på den enda svensken jag känner utanför mitt jobb i New York igår. Jag var på väg till en fikadejt. Jag skulle träffa G, som precis kommit tillbaka från Milano på The Coffee Pot som ligger på hörnet av 49e gatan och 9e Avenyn. Som vanligt var jag sen och ångade på längs med 49e gatan. Vem såg jag komma mot mig om inte C. Vi stannade till och pratades vid om hans nya film Between Love and Goodbye som precis har haft premiär i Zurich. Han har precis börjat processen med att finansiera hans nästa film Going Down in La La Land. Kul att det går bra för honom.

Hur gick det med fikadejten då? Jo, G var trevlig och vi satt och fikade en timme innan han var tvungen att träffa sin room mate, dvs kompisen han delar lägenhet med. Vi får väl se om vi ses igen.

No comments: