May 24, 2008

Så var det nu det där med alkohol
Idag har det varit en tung dag tack vare gårdagens spontanfestande. Det hela började med att min granne R knackade på dörren vid nio. Hon kunde inte hitta sin mobil och behövde hjälp att lokalisera den. Jag ringde hennes mobil och vi lyckades tillslut hitta den. Jag blandade var sin cosmopolitan åt oss för att fira finnandet av mobilen. Vi satt och drack dessa ute i trädgården medans vi pratade tjejsnack. 

E passade på och ringa och undrade om jag ville gå ut. Jag sade ja delvis tack vare inspirationen från cosmon jag just druckit. Vi sågs på hörnet och gick till Gym Bar och tog några öl. På något sätt kom konversationen in på The Eagle (värsta läderbögbaren). E propsade på att vi skulle gå dit och jag var väl inte sen att haka på. Väl där så tyckte E att vi skulle ha shots därefter bar det av utför. Ja för E bar det av till toaletten med en herre. För mig bar det bara av in i dimman. Jag kände vid två att det nog var dags att gå hem och nyktra till mig. 

Jag vaknade i morse av en fruktansvärd baksmälla. Det var ingen bra ide att blanda vodka och öl. Idag har jag inte gjort ett dyft. Dagen har mest gått åt till att återställa kroppen. Klockan börjar närma sig sju och först nu börjar känna mig som en hel människa igen. Det var ju det där med alkohol...

No comments: