May 25, 2008

Indiana Jones & Raiders of the Lost Cinema
Idag var jag och såg den nya Indiana Jones filmen på Ziegfields som är en riktig gammaldags biografpalats från tidigt 1900-tal. Problemet med denna filmteater är att jag aldrig lyckas hitta den. Det är andra gången jag inte kunnat hitta den. Jag hade för mig att den låg på hörnet av 54 och 6e Avenyn. Jag såg den inte när jag var på 53 och 6. Jag försökte ringa min kompis som jag skulle träffa utanför biografen, men hon svarade inte. Jag vände om och började leta efter teatern längre ned på Broadway närmare Times Square. När jag inte hittade den ringde jag nummerupplysningen efter adressen. Det visade sig att den låg på 54e gatan mellan 6 och 7 Avenyn. När jag väl kom dit svettig och stressad så visade sig att min kompis var sen och inte kommit till bion ännu. Pust!

Hur som helst så var filmen en riktig gammeldags matinefilm med både knytnävsslagsmål och svärdsfäktning. Den var helt klart värd pengarna även om slutet var en aningen märkligt och förtog lite utav filmens charm.

Resten av kvällen gick inte alls som planerat. Jag hade bestämt en drink dejt med en kille efter bion. Vi lyckades missa varandra på telefonen så det blev inget av med den dejten. Jag ringde upp M som brukar vara pigg på att gå ut. Han hade dock varit på middag och redan druckit tillräckligt så han var inte på humör att gå ut och dricka mera. Det blev bara till att gå hem och ta det lungt istället.


No comments: