Jan 16, 2010

Bad patient! Baaad patient!
Jag tröttnade igår på min kvällsfeber och gick lite tidigare från jobbet. Jag stannade till vid min lokala vårdcentral för en koll. Det är alltid en väntetid på vårdcentralen, men jag får alltid träffa en läkare så det är värt att sitta och vänta en timme. Jag fick inte träffa min personliga läkare då han jobbade inte i fredags. Istället fick jag en ung nördig läkare som jag aldrig sett förut. Han lyssnade till mina symptom medans han hummandes bläddrade igenom min sjukjournal som är en tjock lunta vid det här laget.

Själv så kunde jag inte låta bli att stirra på hans skrev. Han hade på sig ett par tajta men nördiga kostymbyxor som var alldeles för korta. Fast byxorna framhävde att farbror doktorn, smal och nördig som han var hade fått en gudagåva. Han hade en enorm kukbula. Jag kom nästan av mig där jag satt och berättade mina symptom.

Jag var rädd att jag fått körtelfeber, men ett blodtest kom tillbaka negativt så jag har inte körtelfeber. Istället så trodde läkaren att det kunde vara någon typ av virusinfektion. Han rekommederade vila och att jag skulle komma tillbaka om jag inte blir bättre. Precis vad jag misstänkte. Nåja, jag fick i alla fall bekräftat att jag inte har körtelfeber och dessutom fick jag se en imponerande kukbula på köpet.

2 comments:

Håkan Steenberg said...

Du vet väl att körtelfeber kallas "Kissing disease"?

DOA said...

Jupp, och gudarna skall veta att jag pussat många grodor förra året.