Feb 28, 2010

Lördagsstress
Min lördag började tidigt. Min irländske kompis M plockade upp mig vid halv tio på morgonen för en tur ut till IKEA. Han hade hyrt en Jeep så vi åkte ut till IKEA i New Jersey med stil. Min kompis ville kolla på kök och badrumstillbehör då han håller på och renoverar sin nya lägenhet han köpt på UWS, bara ett stenkast från Central Park. Själv så passade jag på att shoppa lite småsaker som nya skärbräden samt ett bäddset. Sedan så blev det lite lunch i matsalen också.

När jag kom hem från IKEA så var det dags för mig att göra mig iordning för middag. Jag träffade min kompis M och J utanför Republic på Union Square. Det är en thairestaurang som är billig och väldigt populär. Vi fick vänta en halvtimme innan vi fick bord. Efter att ha käkat middag så gick vi till Bar 13 på 13e gatan strax söder om Union Square för vår favoritbartender på Woody's födelsedagsfest.

Bar 13 är ett straight ställe och jag kände mig som om jag var på en antropologisk expedition till en främmande infödingsstam. Drinkarna var inte bara urvattnade utan bartendrarna var otrevliga. Killarna stod för sig och tjejerna stod för sig. Ingen försökte ens ragga fastän alla som var där var ute efter att få ragg. Väldigt märkligt! Hur som helst så firade vi vår favoritbartender T, så jag brydde mig inte så mycket om dom andra gästerna. Jag var ganska så trött efter min dag ute på IKEA, så vid ett kände jag att nu är det dags att gå hem och sova. Jag tror inte att jag missade så himla mycket genom att gå hem tidigare. Jag kan lungt säga att Bar 13 är inget ställe jag rekommederar att besöka i New York. Det finns roligare ställen.

2 comments:

Anonymous said...

hej! hur fick du jobb i new york, genom kontakter eller?

DOA said...

Ja och nej. Mitt första jobb var som postdoc. Min svenska professor kände min amerikanska professor, så det var via kontakter. Mitt nuvarande jobb fick jag genom att söka på en annons. Jag kände ingen på jobbet, men hade arbetsvisum vilket underlättade.