Feb 6, 2010

Snöstorm, vilken snöstorm?
Av den stora snöstormen bidde det en tumme. När jag kikade ut imorse så fanns det knappt alls någon snö på marken. Det var bara lite vitt puder. Det finns mer vitt pulver på en dansklubb i New York en lördagkväll än vad den stora stormen dumpade i New York. Annat var det dock i Philadelphia och Washington DC. Dessa städer fick ta emot en halvmeter eller så av snö. Där kan vi snacka om snökaos. Här i New York var det mest en stor besvikelse. Jag hade ju planerat att häcka hemma hela dagen på grund av snön. Därav blev det intet. Jag skall snart ut och käka middag. Vem vet vad jag hittar på därefter. New York är ju the "the city that never sleeps".

2 comments:

Pinglan said...

Nä, vad trist att ni inte fick snö! Även om det får tågen att krångla så blir det så mycket ljusare och trevligare!

Anonymous said...

Jag är också en svensk i New york och är själv hela dagarna för att min kille jobbar! (har varit här en veckan stannar en vecka till)
Googlar på Svenskar i New york och letar desperat efter en vän att fika med, hittade DIG och droppar nu en liten läskig fråga (med tanke på att jag inte känner dig ens online) haha men vill du gå på kompis blind date?
Jag är trött på att shoppa!

http://cocacoco.blogg.se