Feb 23, 2010

Oppurtunist javisst!
New York är en fruktansvärt dyr stad att leva i. Frestelserna är många och ofta är det alldeles för många dagar kvar på månaden innan lön. Nu får jag dock lön varannan vecka, vilket komplicerar det hela. Faktumet kvarstår dock att ibland är det fattigt. Just nu är jag inne på en fattigvecka och då passar det utmärkt att det är en massa möten på kontoret.

Möten innebär förtäring och då amerikansk catering består av ginormous portioner så blir det mat över. Idag blev det gratis lunch bestående av sallad, mackor, och fruktsallad till efterrätt. Nåja, jag slängde med några cookies till kaffet också. Igår tog jag hem några mackor och pastasallad till middag. Gratis är gott!

2 comments:

Pinglan said...

Håller fullständigt med! Varför får du lön varannan vecka? Nu har jag missat något.

DOA said...

Amrisarna har märkliga lönesystem. Jag får lön två gånger i månaden den 15 och sista i månaden. I början var det apjobbigt, men nu har jag vant mig.