Feb 10, 2010

Vinterkräksjuka, nu med ännu mera snö!
I måndags åkte jag på vinterkräksjukan. Jag kände mig lite sliten i söndags, men skyllde på att jag var bakis från lördagens födelsdagsfest. Jag gick och tränade på söndagskvällen trots att det var motigt. Resten av kvällen var jag helt slut, men jag tänkte det vara bara för att jag tränat hårt.

Måndagen började som vanligt. Jag gjorde mig i ordning för att gå till jobbet, men strax innan jag skulle gå iväg så kände jag att jag hade diarre på gång. Därefter bar det snabbt utför och det utspelade sig scener ur filmen Exorcisten i mitt badrum. Jag var helt utslagen resten av dagen. Jag orkade inte ens titta på TV och då är det illa ställt med mig.

Nu har det dock gått några dagar och jag är tillbaka ibland de levande. Fast nu har vi äntligen fått en snöstorm i New York. Det började lite mesigt på morgonen, men nu har snön öst ned hela dagen och hela New York är snötäckt. Mitt kontor stängde vid lunch idag tack vare snön så jag missade inte så mycket idag. "Win win situation!"

Utsikten från ytterdörren.


Snön ligger vit på träden utanför dörren.


Några få tappra fotgängare på 8e Avenyn.

2 comments:

Håkan Steenberg said...

Krya på dig Vännen!

DOA said...

Tack. Jag mår mycket bättre nu. :-)