Apr 28, 2010

Blandade karameller
Jag har varit "off the grid" i hela 4 dagar. Jag tog inte med min kära Mac när jag flög till Louisville för en långhelg. Jag tycker jag hänger alldeles för mycket på nätet och på diverse raggsajter numera. Jag tänkte att jag skulle pröva på livet utan dator.

Det gick faktiskt förvånandsvärt bra under min vistelse i Louisville. Jag var där och hälsade på min kompis R och hennes dotter på 14 månader. Det var kul att leka straight och familjefar. Louisville är väldigt straight och ganska så konservativt. Det är typ en kyrka i varje kvarter. Det enda som det verkade finnas mer av var irländska barer.

Nu blev det inte så mycket barhäng för min del då jag sprang en halvmarathon i lördags. Det gick bra, men jag spar beskrivningen av loppet tills jag får bildbevis.

Nu är jag dock tillbaka i New York efter att ha varit strandsatt på Chicagos flygplats i 6 timmar. Det regnade i New York och då kajkar tydligen LaGuardia ihop. Jag saknade faktiskt min kära Mac där jag satt på O'Hare och väntade på mitt flyg. Det fanns gratis Wi-Fi där.

Det som slog mig när jag kom tillbaka till New York är hur jädra mycket folk det finns på Manhattan. Det är ju inte direkt packat med folk på gatorna i Louisville. Det är märkligt hur van jag har blivit att gatorna skall vara fullpackade med folk och hur fort jag vande mig av folkmassan när jag var ute på "landet".

4 comments:

Håkan Steenberg said...

Skönt att du är tillbaka - vi har saknat dig under din bloggtystnad. Men jag håller med dig om att det är skönt att inte vara för bunden till nätet.

Välkommen hem!

DOA said...

Jag hade lite bloggabstinens. Det är skönt att vara åter i bloggträsket.

Pinglan said...

Vet du, min pappa ringde och var orolig för dig eftersom du inte hade bloggat på ett tag. Han trodde du hade blivit nedslagen och rånad eller något (det är ju läskiga NY du bor i). "Han brukar alltid blogga frekvent och nu har han inte skrivit på flera dagar"
Ja! pappa läser fortfarande din blogg :-)

DOA said...

Oj, jag måste nog komma ihåg att varna nästa gång det blir uppehåll. Jag kan ju inte oroa mina läsare i onödan.