Apr 4, 2010

En hård dag
Idag har det varit en hård dag i New York för mig. Jag har sprungit en mil i Central Park. Det är i princip den stora loopen i Central Park. Jisses vad mycket folk som var i parken och myllrade. Folk hade gått man ur huse för att njuta av det fina vädret. Det var säkert 25 grader varmt i solen. Jag blev alldeles svettig trots att jag sprang i bara shorts och T-shirt.

Så här fullt med folk var det på Sheep's Meadow idag. Det var säkert tusentals människor som njöt av värmen och solen.

När jag kom hem så hjälpte jag mina grannar att hugga ned en stor buske/litet träd. Det trädet har skuggat vår trädgård ganska så mycket, men inte mera. Trädbusken kom ned en stam i taget. Nu är det mycket ljusare i trädgården. Den enda nackdelen är att nu har grannfastigheten verkligen full insyn i min lägenhet. Det blir till att ha persienndisciplin framöver.

No comments: