Apr 30, 2010

Wined & Dined!
Igår var jag på en riktig dejt med en äldre gentleman. Dejten började med champagne på hans svit på Intercontinental. Efter några glas bubbel och lite konversation så gick vi över till Le Colonial, som är en fransk vietnamesisk restaurang för lite mer champagne och middag. Kvällen avslutades på Townhouse som är en pianobar för den äldre gay publiken i New York.

En bild på interiören från Le Colonial.

Till min glädje så hade Townhouse renoverat lite och gjort sig av med den smaklösa grönvitrandiga tapet som gjorde att stället kändes som en country club som försökte verka sofistikerad men kändes mer billig och smaklös. Borta var också dom unga prostituerade killarna. Jag antar att dom dyker upp till helgen.

Vi drack lite mer champagne där och lyssnade till gamla schlagers och musikalnummer. Efter midnatt så var jag supertrött då jag har dragits med bronkit de senaste dagarna och jag följde min värd till hans hotell. Jag tackade dock artigt nej till lite mer champagne och pyjamasparty på hans rum då jag inte kände mig kry. Frågan är väl om jag hör av honom någon mer gång. Jag misstänker att gentlemän föredrar blondiner som är lite mer lössläpta när det kommer till kritan.

2 comments:

Håkan Steenberg said...

Du fick iallafall en trevlig kväll med trevligt sällskap, en god middag och Champagne - inte illa!

DOA said...

Jo, jag hade en trevlig kväll.