May 1, 2010

Wined & Dined II
Igår var jag också bjuden på middag fast på helt andra premisser. Min kompis A bjöd mig på middag på GMHC, dvs Gay Men's Health Crisis. Det är en stödorganisation för HIV positiva. Angelo både jobbar där som volontär och är klient då han är HIV positiv.

Han bjöd mig på middag där då han kan få gratis mat där och han får ta med en gäst. Bonus för mig! Givetvis var det en massa byråkrati för att vi skulle få äta gratis, Vi fick skriva upp oss på listor och få matbiljetter, men det var ändå inte så himla farligt. Middagen serverades i klassisk skolmatsalmiljö, men var trots allt rättså god. Jag åt fläskstek, med råris och collard greens. Till efterrätt fick man en bit mumsig kaka.

Jag är så fascinerad av att man inom ett dygn i New York kan få vara med om så diametralt olika miljöer. Ena kvällen är det lyxliv med champagne och nästa kväll är det middag med samhällets utstötta. Jag tror att det gör mig till en bättre människa att se båda världarna. Jag tror inte att jag skulle ha ett lika omväxlande liv i lilla trygga Sverige.

No comments: