May 16, 2010

Omvända lördagen
Idag har jag haft en omvänd partykväll. Jag träffade min kompis M utanför S:t Vinnies vid tre på eftermiddagen. Nåja, träffade och träffade. Precis när jag mötte up med honom så fick han en "kund" som han var tvungen att köra till en öppen akut. Jag gick och tog mig en kopp kaffe medans jag väntade på att han skulle komma tillbaka.

När han väl kom tillbaka efter en timme (patience is a virtue) så föreslog han en tidig middag. Vi hamnade på VYNL där vi käkade burgare och drack var sin frozen margarita, ehm "make it two" klockan fyra på eftermiddagen. Därefter skulle M gå på gravölspartyt för Vinnies ambulanspersonal. Jag lullade hem.

Resten av kvällen har jag varit hemma och nyktrat till samt haft tråkigt. Jag har helt enkelt lekt askungen ikväll och städat lite. Det var bland annat hög tid att sopa askan ur öppna spisen. Inte direkt gala och glamour. Lika bra att göra vad jag alltid brukade göra som tonåring när jag hade det tråkigt nämligen sova. Jag tänker springa en runda i Central Park imorgon och då kan det ju vara trevligt att vara utsövd.

No comments: