May 20, 2010

Äntligen
Äntligen, som Gert Fylking brukar utbrista när nobelpriset i litteratur presenteras, så har New York fått speciella gångbanor för turister. Det är oerhört irriterande att hamna bakom en skock turister när jag har bråttom till jobbet eller annars bara vill hem snabbt efter en dålig dag på jobbet.

Nu har då New York infört gångbanor där söliga turister kan drälla runt och gapa över hur höga husen är i New York med mera. Dessa slöfockar kan gott hålla sig undan från oss som bor i staden och som har ett hektiskt schema och behöver gå i normalt tempo (läs stressat tempo).

Apartheid som jag aktivt kan stöda.

Nu är det dock inte riktigt så underbart som det låter. Det här är ett hyss som någon gjort på 5e Avenyn vid 22a gatan, nästan precis där jag bor. Vi får väl se hur länge det dröjer innan det blir borttaget.

2 comments:

Pinglan said...

Ha ha, vad synd att det inte var sant! Hade behövs i Stockholm också! Gud vad jag kan bli irriterad på alla långsamma människor som bara är ivägen när jag kommer älgande, ha ha

DOA said...

Det är lika illa här. Jag trampar jämt och ständigt folk på hälarna här.