Apr 8, 2010

Kvällslöpning
Igår var det 30 grader Celsius här i New York. Det kändes mer som augusti än april. Jag var tvungen att vänta tills solnedgången innan det var svalt nog att springa. Jag sprang ned längs min gata till floden. Längs med Hudson floden så går det en gång- och cykelbana nästan hela vägen längs med Manhattan. Det var skönt att springa då det kom en svalkande bris från floden lite då och då. Det hjälpte till att kyla ned mig. Trots brisen så svettades jag som en gris, men jag sprang ändå hela vägen från 22a gatan ned till Battery Park. Därefter var det bara att vända och springa hem igen.

Så här fin är solnedgången över New Jersey sett från West Side bikepath.

Det är aldrig tråkigt att springa längs med floden då det finns lite olika områden längs med floden. Vid 22a gatan så ligger Chelsea Piers sportanläggningen. Där ser man alltid en massa sportiga killar i fotbollsuniformer eller släpandes på hockeyutrustning. Längre ned vid Christopher street så ligger det några pirer där man kan sola. På dagarna är det ganska många bögar som solar där. På kvällen så blir pirarna ett tillhåll för unga förortsbögar och lesbianer som hänger där. Ju närmare man kommer Battery Park destu fler straighta "young professionals" ser man. Jag lyckades också spana in en råtta i mörkret. Det finns en hel del av dem längs med floden. Urrr! Efter löpningen blev det middag. Sedan så blev jag övertalad att gå ut och dricka lite bira på XES. Det var karaokekväll med en galen transa. En helt okej sommarkväll i april.

2 comments:

Håkan Steenberg said...

Det låter otroligt skönt att ni har så varmt redan i början av april!

DOA said...

Ja fast nu har vi normala 15 grader eller så. Värmen varade inte så länge.