Jun 6, 2011

En liten värld
Idag var det en tung dag. Jag har gått runt hela dagen och känt mig som om jag varit bakis. Det kändes väldigt orättvist för jag har inte gjort någonting roligt för att förtjäna baksmällan. Jag tror att jag drabbats av allergier. Alla på mitt kontor går omkring och nyser och snörvlar just nu. Vi newyorkare är inte vana vid grönska.

Trots att jag mådde risigt så träffade jag min tyska kompis M och åt middag på en kvarterskrog nära mig. Efter middagen så gick M och jag till G lounge och tog några drinkar. Då han och jag var mer än lovligt slitna så beslöt vi oss att gå hem strax efter nio.

Jag sade adjö till M vid hörnet av 19e gatan och 8e avenyn. Jag hade väl gått kanske ett halvt kvarter då jag får syn på min kompis H och hans dotter A, som kommer gåendes emot mig. Jag visste om att de var på väg mot New York från Rhode Island, men aldrig att jag trodde att jag skulle stöta på dom på gatan bara sådär. Jag tog en drink med dem medans de åt middag på VYNL. Världen är bra liten, åtminstone New York är alldeles för litet.

No comments: