Jun 30, 2011

Pride!
Partyhelgen avslutades på söndagen med prideparaden. Vädret var perfekt med halvmulet och bara 25 grader varmt. Jag och Herr K stod redo på 5e Avenyn och 15e gatan klockan 12 när paraden gick av stapeln. Vi fick vänta i nästan en timme innan paraden kom förbi, men det var värt att gå dit tidigt för att få en bra plats.

Först kom givetvis Dykes on Bikes.


Därefter var det balonger i regnbågens färger som gällde.


Det största jublet fick nog Andrew Cuomo guvernören av New York. Han vinkar glatt i bildens centrum bakom banderollen. Det var han som var drivande i att gay marriage lagen i New York röstades igenom på fredagen. Jag fick nästan lite tårar i ögonen i just det här ögonblicket eftersom det är så stort att det gick igenom.


Vad är väl en amerikansk parad utan häst och vagn!


Eller marschorkester...


Många i publiken hade prideflaggor att vifta med dagen till ära.


Min favoritbar, Boxers, hade ett flak med en massa snyggingar. Ingen av dom reguljära snyggingarna till bartendrar var på flaket. Dom var väl upptagna med att jobba.


Det vimlade av folk med fantastiska kostymer i paraden. Här är en mer S & M möter vegas showgirl typ av kostym.


Gaypoliserna marscherade också.


Det är vanligt att olika nationaliteter marscherar i New York. Här är det argentinarna med Evita.


Det var inte bara pride i paraden. Levisaffären hade snappat upp det här med samkönat äktenskap.


Efter att ha tittat på paraden i tre timmar så var vi törstiga och hungriga. Det blev ett par sådana här "mexican bulldogs" på Benny's Burritos. Drinken är en margarita med en upp och ned vänd coronita. Det låter skumt men är väldigt läskande.


På väg hem från restaurangen så träffade jag på följande karaktär. Han går med i alla parader. Jag har sett honom i halloweenparaden och Easter Parade också. Observera att det är en levande papegoja i håret.

3 comments:

Anonymous said...

OK DOA - i morgon smäller det... Vad ska du hitta på då??? Skattjakt med ledtrådar över hela NY? Hoppas att du får en bra dag!

Stor kram! // Kicki

DOA said...

Det blir väldigt lungt. Ingen skattjakt. Jag skall dock ha ett litet gardenparty på söndag.

Anonymous said...

Hehe, den där sista figuren har jag sett i sjöjungfruparaden på Coney Island också :-)

Ha de´!
Joanna