Aug 19, 2008

Bankstrul
Jag hyrde bil i förra veckan från Hertz. Hertz tar en depositionsavgift i samband med biluthyrningen. Den ligger på runt 3000 kr. När uthyrningen är betald efter att man lämnat tillbaka bilen så skall depositionsavgiften släppas. Så har inte skett utan Handelsbanken sitter på dessa pengar och har så gjort i ett par dagar. I och med att Hertz tog betalt för biluthyrningen så är mitt konto övertrasserat. Jag har pratat med Handelsbanken och med Hertz. Båda skyller ifrån sig, så nu måste jag gå till ett Handelsbankskontor och vara "besvärlig" kund. Jag vägrar betala övertrasseringsavgift för något banken gjort fel. Roligare kunde jag ju ha på min semester. Morr!

2 comments:

Pinglan said...

Neeej, va jobbigt! Dels att behöva krångla med banken och dels att inte få shoppa som planerat!

DOA said...

Det löste sig ganska så bra bara jag gick till banken personligen. Efter det besöket så kunde jag shoppa loss. Det blev ett par jeans och lite underkläder.