Aug 28, 2008

Politisk olympiad
Just nu pågår det demokratiska partiets kongress i Denver. Det är ett megajippo som i stort sett går ut på att man väljer Barak Obama till presidentkandidat. Det har sänts live från kongressen på en himla massa TV-kanaler, faktiskt på fler kanaler än OS. Jag måste erkänna att jag har inte följt evenemanget särdeles noga. Jag får ju inte rösta i valet. Jag har dock ett tips för er som inte heller är sådär jätteinsatta i det amerikanska valkampanjerna. Jib Jab har producerat en satirisk och fruktansvärt exakt sammanfattning av valet. Kolla gärna in "Time for Some Campaignin" till tonerna av en Bob Dylan låt.

2 comments:

Pinglan said...

Här i Sverige så visas i princip BARA vad Obama har för sig i valet och knappt ett pip om MCain. Vinklat??

DOA said...

Jo det är väl lite vinklat kanske, men jag måste erkänna att McCain är ganska så blek och okarismatisk. Vi får väl se vad som händer när republikanerna har sin congress nästa vecka.