Aug 21, 2008

Tillbaka till verkligheten
Jag flög tillbaka till New York idag. Det är nog sista gången jag flyger med Continental. De är hysteriskt paranoida vad gäller bagaget. Jag fick gå genom tre säkerhetskontroller och vid varje kontroll frågade de samma dumma frågor angående mitt bagage. Hade jag fått frågan om vad jag gjort med mitt bagage ytterligare en gång till så hade jag banne mig sagt att jag låtit 15 araber med skägg och turban packa mitt handbagage. Vad i sjutton tror de att en terrorist skulle på allvar svara sanningsenligt på frågan om man har någonting farligt i bagaget. Jag var mer nervös för att planet inte var flygdugligt med tanke på vad som hände i Spanien nyligen. Om flygbolaget håller på och tjatar om ens bagage så himla mycket, vad spar de in på för andra kostnader för att ha råd med den strikta om än lite naiva säkerhetskontrollen...

No comments: