Aug 23, 2008

Endast i New York
Denna stad och framför allt mina kvarter är kvarter där det mesta kan hända. Jag hade precis varit på Whole Foods och handlat lite middagsmat när jag mötte en 2 meter lång kvinna på 24e gatan. Det visade sig att kvinnan var en transvestit på väg ut. Det kändes ganska så skönt att i detta stockkonservativa land ändå finns städer och områden där en transvestit kan gå på gatan utan att någon bryr sig ett dugg eller tycker att det är märkligt. Det är bara New York liksom. 

Tillbringade större delen av dagen på beachen. Det var skönt att varva ner på stranden och kolla på när de små vadarfåglarna sprang fram och tillbaka för att undvika vågorna. När jag skulle hem så fick jag vänta i nästan en timme på bussen till tåget. Vi visste ingenting förrens bussen kom. Tydligen så hade en bro hakat upp sig och stoppat trafiken. Hur som helst så kom jag hem tillslut om en timme försenad och ganska så uttorkad. Jag orkade inte gå och träna som planerat. Det finns ju en dag imorgon också. 

No comments: