Aug 26, 2008

Kommunikatör
Idag har jag haft ett heldagsseminarium i hur man blir en bättre kommunikatör. Det var typiskt amerikanskt glättigt med listor av allting. Sju saker som du skall tänka på för att bli tagen för mer seriös när du talar osv osv. Fast det var ändå nyttigt för mig som inte är amerikan att höra vad som förväntas av mig inom affärslivet här. Det är dock jobbigt att sitta och lyssna en hel dag. Seminariet slutade prick fyra och vid fem när säckpipemannen började spela så beslöt jag mig för att det var dags att gå hem. 

Säckpipemannen är en man som ibland kommer ut och övar på sin säckpipa i en allmän park som ligger snett över gatan från var jag jobbar. Trots att jag sitter på 33e våningen så hörs säckpipan väldigt bra. Jag förstår precis varför han över ute i parken och inte hemma. 

No comments: