Nov 13, 2009

Beslut
Idag tog jag ett beslut som gjorde mig jätteglad. Idag beslöt jag mig för att jag inte längre bryr mig om mitt jobb. Alltså jag bryr mig om att göra ett bra jobb medans jag jobbar kvar på institutet. Vad jag inte längre bryr mig om är om jag får stanna kvar på institutet eller inte efter nyår. Får jag fortsätta jobba efter nyår så är det bra. Får jag gå vid årsskiftet så känns det också helt okej. Jag har nämligen en plan om jag blir arbetslös. Jag tar en time out och pluggar till patent agent.

En patent agent har rätt att korrespondera med patentverket här i USA. Det är en behörighet som är bra att ha om man vill söka jobb på patentbyråer.

Hur som helst så känns det himla befriande att inte känna mig bunden till jobbet längre. Eventuellt så kanske jag till och med drar från New York i någon månad och pluggar i Sverige. Det var länge sedan jag var i Sverige och hälsade på. Det beror lite om jag kan hyra ut min lägenhet medans jag är bortrest. Vi får väl se. I vilket fall så har jag numera en plan ifall jag blir arbetslös. Det känns himla skönt.

No comments: