Nov 1, 2009

Halloween
Så här såg jag ut på halloween. Det tog ett tag att klä upp mig såhär.


Jag kallade min kostym Annie Lennox on acid.

Vad som var trist var att när vi kom ut så började det duggregna. Duggregnet övergick till ösregn när vi gick i paraden. Typiskt nog så slutade det regna precis när vi slutat gå i paraden. Skadan var redan skedd. En livsvisdom som jag surt fått erfara är att kläder som är färgade svarta före andra världskriget blöder när dom blir blöta. I mitt fall så blöder min frack och min höga hatt lila.

Så här fint lila blev mina axlar från min dyblöta frack. Notera det krossade vinglaset. Det är inte lätt att vara elegant när ens midjemått ökat markant.

Lite regn stoppade inte oss. Vi tog en drink eller två hemma innan vi drog till barerna och söp lite till. Min kostym var en hit. Jag lyckades fixa två nummer, en israel som var söt och en lite äldre judisk kille som var snygg. I vilket fall som helst så hände det inget mer än att vi bytte nummer. Sist men inte minst, så här peppad såg jag ut när jag kom hem.

Klockan är halv tre på natten. Egentligen halv fyra då klockan flyttades tillbaka en timme på grund av vintertid. Still going strong.

2 comments:

Håkan Steenberg said...

Kanonbra, kreativ kostym! Så jag förstår att du fick ragg i den utstyrseln.

DOA said...

Det hjälpte till att vara orginellt klädd. Jag har noterat på sistone att jag blir himla flörtig när jag är full. Därav numrena. :-)